lördag 31 oktober 2020

Sunnanå

Hemma efter en händelserik morgon, en motor som inte ville starta. Vred på nyckeln inget hände så magnus kom ner med en batteritestare ett batteri skrot. 

I med ett nytt, hände inget, efter ett tag så kom hammaren fram, magnus knackade på startmotorn medans jag vred på nyckeln, då gick den runt och startade.

Kl var då 10 och jag tuffade ut mot toppgrund. 

Där ville en gädda nappa på en vit sked med svart baksida 8 meter ner, lite tufft att få in den då den var fel krokad lossade 5 meter från båten. 

Kör några  varv i måsdyk utan att det vill bita nått annat så jag beslutar mig för att åka mot hamnen. 

1,5-2 distant från gattet är det ett stort måsdyk, dubbelbugg, en gädda som hög en bomber sal 17 på brädan och en vild + 60 öring som nöp samma sked på 8 meters djup.

Gör några varv i detta måsdyk och det nappar en gång till på samma sked samma djup. Klippt öring på 65 cm.

Så flippern ordnad så jag fick flagga idag med.




Inga kommentarer: