söndag 16 maj 2021

Km

God midda allihopa

Då är de dax att börja spana på väderrapporter inför nästa helg då vi kör km3😃🎣


Rapporter kommer att en del medlemmar är ute på träningsläger både på Vänern å sydkusten,så kan bli en tuff tävling


Vi kommer ändra upplägg lite inför denna tävling,då vi glädjande hade väldigt bra uppslutning (20båtar)på förra km så kände tävlingsledningen att vi måste ha lite bättre säkerhet med många båtar på sjön


Så de kommer bli att EN person från varje båt ska komma till mig och anmäla teamet,samt få en startbricka

Jag kommer hålla till vid stenmagasinet lite bortom bryggan för att inte skapa onödigt spring vid bryggan,anmälan är öppen 06:00-06:30 så gott om tid finns,vilket gör att de inte ska bli någon folksamling runt anmälan utan man får kolla hur de ser ut


Denna bricka ska sedan hängas tillbaka på tavlan som kommer stå runt tankstationen(öppningen till magasinet vid regn)15 min efter målgång,vi kommer även komma igång med invägning 15-20min efter målgång så har man fisk att väga in så ska denna lämnas vid laxhängnet i direkt samband med målgång därefter kan man åka för att ta upp båt eller lägga till


Givetvis är detta inget vi gör för att krångla till de mer än nödvändigt utan de är för allas säkerhet så de ska kännas tryckt att deltaga


Sen tänker vi på att hålla avstånd och respektera varandra så hoppas vi på en rolig tävling i goda vänners lag


Några funderingar så är de bara å höra av sig till mig

Beslut om tävling kommer fredag kl 18


Mvh tävlingsledningen











Inga kommentarer: