söndag 22 mars 2020

Sunnanå

Då lider denna helg mot sitt slut.
Jag har tillbringat den i båten, tog en eftermiddagstur igår när vinden la sig.
Fick med mig team Färgelanda.
Resultatet blev årets första gädda.
Blev en liten grillning innan man la sig i båten.
Upp vi 6 tiden idag och såg att det var -10 grader, lite svårt att få upp tamparna men efter ett tag så lossade de och jag tuffade ut.
Ja la i norr om jeppes och försökte att hitta betesfiske men det var bara sporadiskt med dom.

Men efter många betes byten, korv, godisätande så var jag på väg in mot toppgr då äntligen fick jag hugg. Hade kört ca 20 distans så det var gott med ett djupriggshugg 6 meter ner.

Efter lite stönande och fyra rusningar så kom öringen inom räckhåll för håven.

Kör ca en kvart till så löser det på paravan, börjar drilla i några minuter sen släpper den.
Var de 2 nappen jag hade. Men nöjd med en fin öring på 7746gr.




Team Rostock körde också hela helgen. Igår var han själv ute och fick en lax på 65 cm, idag var Christina med.

Hon fick en öring på ca 3 kg och Cristian fick också en öring av bättre kaliber.
Hanns vägde 7720 gr.



Inga kommentarer: