söndag 15 november 2015

Vänern

Det blev en tur på Vänern i dag. Åkte inte ut så tidigt då det blåste 14 m/s och 18 m/s i byarna kl 04:00 när ja var uppe å tittade. Fick bli däck byte på frugans bil före jag åkte.
Sjön var inte så besvärlig då det blåste sv. Ja la i tidigt och gick med sjö ut till jeppes där första hugget kom. 
En godkänd lax på 62 cm hade fattat tycke för min strike pro sal 25. 
Tappade en medans jag höll på att reda ut förra nappet. 
Hade kommit ut till bananen innan allt var i sjön igen. Här ute var det stora vågor så jag styrde mig inåt igen. 
Tappade en fisk när jag kom lite längre in mot toppgrund, återigen på strike pro sal 25. 
Det blev inget mer för mig, en med hem. Det ä jag nöjd med. 
Vackert när ja stack i land. 

Ssf drillade en liten lax när vi passerade varandra. 
De fick med sig en fin öring hem.
Team backa hade en med sig in å Jansson hade två.

Team Bull 2 hade en han med. 
En trevlig tur. Förhoppningsvis kan fisket komma igång nu när temperaturen sjunker både på land å vattnet. 
Får hoppas på nya tag till helgen.
Klart slut, nu blir de kväll. 

Inga kommentarer: