onsdag 8 februari 2012

Sill.


I dag var jag och Ingmar i Ljungkile och fiskade sill från isen. Den är ca 15 cm. Lite fläckar med snö på den så halkbroddar är bra att ha, jag hade inte det så nu käns det i benen att man har gott och spänt sig.
Jag hade tur att hitta en häckla på vägen ut med små krok, den tyckte sillen om. Jag hade fått 22 st medans Ingmar hade 5 st då var måttet rågat tyckte han så han borrade 2 meter ifrån mig, men då slutade det att nappa för mig med så han fick gåtillbaka till sinna gammla hål. Hände inget på ca 30 minuter men sedn vände Ingmar på sig och då började det att nappa för mig igen. De blev rädda för han skulle ja tro. Det var mycket folk ute ca 60 st personer med bladad utdelning. Ingmar fick till slut 10 st sillar och jag fick 32 st och 2 små plattfiskar som fick simma hem igen. En trevlig förmiddags tur som vi ska göra om nästa onsdag om vädret tillåter.

Inga kommentarer: