söndag 23 oktober 2011

Vänern.

Christofer med laxen. Vikt 5600 gr.
Å med gäddan 3200 gr.
Så då var denna dag till ända så man kan summera dagen. Fiske och fotbollsträning som avslutning blev det pizza, en bra dag.
Jo som jag skrev tidigare i dag så fick vi fisk i båten, vi var jag och sonen Christofer som gästade Robban i Team Färgelanda i hans fina båt. Det blåste rätt så mycket när vi gick ut vid 8 tiden så vi bestämde oss för att fiska nära land. Mycket betesfisk och yrkesfiskarn la sina löjnät så nu är det att se upp, de har inga flaggor bara dunkar, är inte våra yrkesfiskare som lägger dessa nät för dom har flaggor så att vi kan se dom ordentligt.
När ja kollade djupriggen så satt det en fin abborre som fick simma vidare. Kör en stund till när Robban sa kolla här, kollar på ekolodet en fisk stiger precis när ja vänder mig om för att kolla djupriggen så niger spö så gott, fast fisk. Chrisrofer får drilla, det visar sig vara en gädda, ja ja nya tag.
Kör utanför toppgrund och där kliver det på en stark fisk som bara drar iväg, när den stannar står räknevärket på 550 fot. Christofer vill drilla så jag släpper över spöt och han kan ta in en fin lax till båten så jag kan håva den efter en hel del pustande att denna är stark.
Tack Robban för en kanon dag på sjön. Christofer vill ut till helgen igen, blir det bra väder så är vi där igen.

Inga kommentarer: