lördag 28 november 2020

Sunnanå

En mycket trevlig dag på Vänern är till ända. 

Började med trevligt tjat på bryggan innan vi smög oss ut strax innan det ljusnade.

Vissa team åkte norr ut medans andra team drog söder ut. 

Jag tänkte åka Norr ut men bestämde mig för att prova bananen och söder ut, kom en bit ut så kom dimman. 

Inte helt ljust och dimma, ingen bra kombo så ja la i strax efter viskärr. 

Hände inget förrän ja kom lite söder ut, där nöp det på en 65 cm öring 5 meter ner.

Vände upp och det nöp på en till på samma sked som var typ i samma storlek men den ville inte åka båt så den släppte några meter innan jag kunde håva den.

Gick några timmar sen nappade det en 70 cm öring längst ut på paravanen, bomber blödarn fick se till att öring nr 2 kom in till håven.

Hade ett till napp på 9 meters djup på en sked men den ville inte heller åka båt utan växa till sig.

Jag är mycket nöjd med 2 st fiskar med hem.

Team e-son fick också med sig 2 st öringar med sig hem. De högg när de skulle riva och åka hem. De var 63 och 65 cm. 

Team Glenn hade med sig Jimmy i team daiwa ut idag, rycktas om en 10+ i den båten, får se om det kommer info därifrån ikväll. 



Sugen på 2021 års flagga för ett hållbart fiske i sjön?
Hör av dig till mig och boka en. 070 713 25 60
Den kostar bara 250 kr.




Inga kommentarer: