söndag 30 december 2018

Sunnanå


Då var detta år färdigt fiskat.

Tusen tack alla som skickar in  era bilder och berättelser så jag kan lägga ut dom på denna blogg.

Tusen tack till er alla som orkar kicka in på bloggen och läsa, försöker att vara uppdaterad om fisket mm här på denna sidan Vänern.

Börjar med gårdagen där team Blackstar fick en fin lax på 5060 gr 72 cm lång.

Anders med sin fina lax.

Nu till dagens fiske. Många båtar ute men knäpp tyst på radion så fisket var nog trögt.

De som har hört av sig med fisk är team F.I.S

De fick med sig 3 blanka där den största var en lång öring på 95 cm. Vikten var ca 7,5 kg
De andra 2 laxarna vägde runt 5 kg st.

Robban med den långa öringen.


I dag hade jag med mig team Rostock.

Vi började med ryck å släpp, Wobblern borta.
Sen bet en vild lax på ca 20 cm innan en lite bättre fisk högg på djupriggen på 9 meter.
Christian drillar in en lax på 63 cm.

Jag börjar att byta drag för vilken gång i ordningen vet ja inte men många gånger blev det och plötsligt när linutlösaren skulle glida ut till rätt position så tar jag ett nytt spö för att släppa i nästa wobbler så hör ja att det går ut lina väldigt fort från rullen.
Solen ligger så jag kan inte se ut till paravanen men ser på räknevärket att den redan är ute vid nästa linutlösare, börjar att veva in till rätt position å då löser det ut, en fisk hade nappat när linutlösaren skulle glida ut.
En öring på 63 cm fick jag drilla in.

Våra fiskar i dag.

Detta var det som hände i min båt i dag som blir sista turen för i år.


Denna bild med flaggan hissad får avsluta mitt fiske år.

Tack team Fisherman för kortet.

Inga kommentarer: