onsdag 16 mars 2016

Vänern

Ja ha en ny tur ut på Vänern i dag.
Trodde att jag skulle bli själv men det var flera som ville ut i dag, tror vi var 6 st team som var ute före mig i dag.
Det skulle bli en kanon dag med lugna vindar och sol.
Det blev inte som ja hade tänkt mig, började med att värmaren inte ville starta, ja ja bara att åka ut ändå. 
När jag kom ut till viskär så kom dimman och vinden ökade. 
Ja började att lägga i vid jeppes och gick på utsidan bananen då blåste det friskt uppemot 10 m/s å dimma som inte ville släppa taget. Rått å blött blev det men det var bara att kämpa på.
Helt plötsligt så hade tankmätaren lagt av, ja ha, hoppas att bensinen räcker....
Körde ner mot mittledarn utan att hitta något riktigt att snurra på. 
Tillslut så hittade ja Bullarn som var ute med Edarn i hans nya fina båt, de hade en fisk i baljan så det blev att snurra där ett tag.
Till slut sparck det upp, dimman försvan å vinden la sig.
Mitt på dagen hade jag det enda nappet för dagen, en lax på 59 cm så det blev inget med hem i dag heller.
Nya tag nästa vecka.
Bilden förmiddag/ eftermiddag. 

Väldigt tyst på radion i dag, bara laffen och bullar/Edarn det gick bra för tror jag då det var de jag hörde.


Inga kommentarer: